Weekend on track @ Almeria

Dupa o mica mare pauza, m-am gandit sa revin cu o postare despre cele 4 zile petrecute pe circuitul de la Almeria, din sudul Spaniei, de la sfarsitul lunii Mai. Mi-ar placea sa va povestesc si despre ce s-a mai intamplat de atunci si pana acum dar cum se spune, the best stories are left untold 🙂

Revenind. Dupa ce timp de 2 saptamani am stat sa ma gandesc sa ma duc/sa nu ma duc, cu 2 saptamani inaintea plecarii, intr-o zi de vineri m-am hotarat intr-un final sa fac rezervarea. Ii sun pe cei de la firma care se ocupa de eveniment, platesc, imi trimit formularul ce trebuia completat si surprize surprize, in ziua urmatoare trebuiau duse motoarele la drop-off point (cei de la firma se ocupau cu transportul motoarelor, echipamentului, etc). A trebuit sa plec de la birou sa-mi cumpar un nou set de gume, sa rezolv asigurarea personala pentru circuit, toate hartiile si apoi sa duc motorul cu un prieten la drop-off ziua urmatoare..in concluzie au fost 2 zile nebune.

To put things into context, urma sa fie a doua mea experienta pe circuit, dupa Brands Hatch Indy, care este mult mai putin virajat si mai scurt – mai putine viraje si trase de invatat. Ajunsi la circuit vineri dimineata, fiecare alerga sa-si gaseasca motoru si echipamentul ca mai apoi sa gaseasca un garaj care sa-l imparta cu alti rideri. Eu am avut norocul sa ma-mprietenesc cu un tip care chiar era instructor si se stia cu multi de acolo plus ca avea si o trusa de scule pusa la punct..eu venisem cu mana-n buzunar cum s-ar spune 🙂 In alta ordine de idei, cred ca eram printre putinii cu motoare de 600 si de strada, restul fiind cu cu R1, ZX10R etc cu carene de cursa, amortizoare Ohlins etc.

AlmeriaDupa cateva mici ajustari am iesit pe circuit in prima sesiune, ziua fiind impartita in 6 sesiuni de 20min cu pauza de pranz de 30-45min. Cu gume noi si nestiind circuitul decat din cateva video-uri de pe youtube si povestirile colegilor de garaj, nu m-am aventurat prea tare in prima zi, multumindu-ma sa invat circuitul si sa aduc motorul intr-o bucata la sfarsitul zilei.

Mai jos aveti o filmare on board dintr-o sesiune din a doua zi , cu camera imprumutata a unui prieten – n-a fost cea mai reusita sesiune dar e singura care am reusit sa o filmez. Din pacate am avut si ceva probleme cu franele si nu mi-au permis sa franez la fel de tarziu cat as fi vrut/putut, dar a fost o zi buna, in care m-am dat ceva mai relaxat si mai cu incredere, comparativ cu prima zi

In a treia zi vremea a facut figuri si cu asfaltul rece si putin umed, in prima sesiune a zilei am avut un low side la capatul liniei drepte, dar din fericire n-am iesit prea sifonat nici eu, nici motorul – maneta de frana rupta, crashpad rupt pe jumate si indoit, footrest dreapta rupt, footbrake indoit. “Cu ocazia asta” am facut si pe mecanicul pentru prima data in viata mea, schimband placutele de frana si alte cele, ca mai apoi sa alerg de colo-colo incercand sa fac rost de piesele necesare sa pot iesi si in ultima zi pe pista.

La sfarsitul zilei, cu o maneta de frana de la un alt rider si un footrest improvizat eram gata sa ies pe circuit in ziua urmatoare. Umpic sifonat, am mai facut 4 sesiuni in ultima zi, cu placute de frana noi, care erau sa ma puna in cap de cateva ori, si a fost cu totul altceva. Gandidu-ma insa ca nu trebuie sa fortez, avand in vedere ca dupa cateva ore motoarele trebuiau urcate in camion si trimise inapoi la Londra, m-am dat foarte relaxat si m-am bucurat de timpul petrecut pe pista.

A fost o experienta foarte tare, in care nu pot spune ca am intors prea multe casti pe cap, dar am mi-am imbunatatit felul in care ma dau si am capatat mai multa incredere in propriile abilitati. Abia astept urmatorul weekend de genu, in care vreau sa-mi testez mai mult limitele, dar pana atunci o ardem chill pe strada..relativ 😉

Leave a Reply

