Scusa mamma, sono un motociclista

20130422-231027.jpgDespre ce putea fi primul post decat despre marea mea pasiune – viteza.

Dintotdeauna mi-a placut (cred ca as avea nevoie de un an de postari zilnice sa povestesc toate experientele mele pe aceasta tema asa ca ma abtin – pentru moment), dar abia din vara trecuta am inceput sa inteleg cate ceva despre conceptul asta, cand m-am apucat de dat cu motorul.

Vorbim, mai exact, despre cei care incearca s-o controleze (cine a vazut si isi mai aminteste Days of Thunder cu Tom Cruise – “To know that I can control something that’s out of control) si lumea din jurul lor: inconstientii, incepatorii si motocicletele sportive, soferii (conservarii, in limbaj de forum) neatenti si efectele interactiunii lor in traffic.

In mod suprinzator (sau nu), pe forumul de specialitate (motociclism.ro), cel mai activ si vizualizat thread este cel dedicat accidentelor. De indata ce se imbunatateste vremea, in fiecare an, toti aficionados incep sa-si scoata din hibernare jucariile si ies pe strazi. Ce unii dintre ei/noi uita este ca soferii “n-au iesit inca din hibernare”, dupa ce timp de 6-7 luni n-au fost nevoiti sa-si faca griji pentru cei pe 2 roti, si nici reflexele nu mai sunt cum erau vara trecuta, dupa atatea luni de inactivitate.

Drept urmare, nu este zi in care sa nu fie cel putin 1-2 accidente mai mult sau mai putin grave in tara. De aici pornesc discutiile, cine a fost de vina? “motociclistul inconstient care gonea cu viteza luminii”, conservarul neatent, incepatorul teribilist pe motocicleta puternica – va puteti imagina zeci de pagini de comentarii (im)pertinente in care evident ca nu se ajunge la nicio concluzie, dar de cele mai multe ori se poate invata ceva din sutele de postari.

Avand in vedere ca si eu ma incadrez in categoria incepatorilor pe motociclete puternice, m-am gandit sa expun si eu cateva idei, proprii si personale, dupa cum spune un prieten. 

In primul rand, daca ti-ai luat un supersport (Yamaha R6, Honda CBR600RR, Kawasaki ZX6R) sau un superbike (Yamaha R1, Honda CBR1000RR, Kawasaki ZX10R) e clar ce om esti:

  • adica nu ti-ai luat-o ca sa te bucuri de o plimbare pe drumurile patriei cu 90 la ora in zilele insorite, admirand peisajul, ti-ai luat-o pentru ca iti place viteza, ai nevoie de (nu va ganditi la prostii) doze cat mai mari de adrenalina, si esti constient de ceea ce faci si ai sub tine
  • sau esti constient ca esti inconstient si asta e 🙂 acum ca te dai pe circuit sau ca te dai pe strada e pur problema ta (bine, si a celorlalti daca te dai pe strada) dar de fiecare data cand iesi e riscul ala, la care nu te gandesti, ca nu-ti place sa te gandesti la el, dar el exista.

Pe de alta parte, poti sa fii la fel de maniac si lipsit de experienta dar pe un motor mai linistit si sa te trezesti intr-o situatie limita, depinde cat de tare “te roade” – evident ai sanse mai mari sa se intample asta pe modelele sus-numite.

Legat de anii de experienta cu B-ul, asta te ajuta sa intuiesti mai bine ce s-ar putea intampla in trafic sau cum sa stai cu ochii-n 16, insa evident lucrurile se misca pe fastforward fata de masina – nu strica sa ai ochiul format dar cam atat, nu poate face mai multe pentru tine.

Accidente vor mai fi iar discutiile de genu nu se vor termina niciodata. Momentan in tara reisarii de strada nu au unde sa se desfasoare (cu exceptia catorva circuite de karting) intr-un mediu sigur atat pentru ei cat si pentru ceilalti, si multi dintre ei nu-si permit sa mearga pe circuit, intr-un cadru organizat – dar asta e o alta discutie pe care o vom aborda intr-un post viitor.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s